Nejjednodušší, nejkratší a nejlevnější cesta k pilotování horkovzdušného balónu vede přes získání licence pilota ultralehkých balónů.
K cestě za vytouženou licencí pilota ultralehkých balónů Vás čeká:
Minimální věk pro zahájení výcviku je 15 let.
Pilotní licenci vydává Letecká Amatérská Asociace, která je zároveň regulační institucí veškerého ultralehkého létání v ČR, tedy i ultralehkých balónů.
Nejlepší volbou je využít naše zimní teoretické školení (není zahrnuto v ceně kurzu pilota UL balónů) . Nicméně jeho absolvování není podmínkou pro dokončení výcviku pilota UL balónů. Pokud se jej z jakýkoliv důvodů nemůžete účastnit, probíhá teoretická příprava formou samostudia z připravených materiálů podpořená individuálními konzultacemi v průběhu praktického létání. Tato forma teoretické přípravy v ceně kurzu zahrnuta je.
Každý výcvikový let se skládá z předletové přípravy - 30 - 60 minut, chystání balónu pro let - 20 - 40 minut, vlastního letu v délce 40 až 80 minut a poletového rozboru - 15 - 30 minut.
Při předletové přípravě se podrobně naplánuje průběh letu, instruktor žákovi vysvětlí letové úlohy. Zároveň se věnujeme aplikaci teoretických znalostí do praktického létání tak, aby budoucí pilot porozuměl i širším souvislostem.
Vlastní výcvikový let je potom malé dobrodružství pro žáka i instruktora. Vzhledem k neustále se měnícím podmínkám, je každý unikátní a neopakovatelný. Úlohou instruktora je tedy během letu neustále vymýšlet úlohy, které žák plní a tím postupně získává potřebné pilotní návyky.
Po letu následuje pečlivý poletový rozbor, při kterém se hodnotí dosavadní schopnosti žáka a definuje se náplň pro další výcvikové lety.
Teoretická zkouška je formou testu na počítači, praktická je zkušebním letem s inspektorem LAA. Obojí zvládneme v našem letovém centru v rámci výcviku. Nikam necestujete,
Kolik výcvik stojí?
Kompletní cena za výcvik se pohybuje kolem 100 000 vč. DPH. Podrobnou kalkulaci vám rádi zašleme. Tato částka pokrývá minimální zákonný požadavek 10 letů ve výcviku, teoretický výcvik a teoretickou i praktickou zkoušku. Předpokládá se také, že si zajistíte vlastní doprovod i doprovodné vozidlo. Obojí jsme schopni zajistit i my, nicméně je to předmětem příplatku.
Výcvik se mi zdá drahý, proč tomu tak je?
Výcvik pilota balónů je specifický Balón je potřeba pro každý let složit a rozložit, což vyžaduje čas. Po přistání se musíme dopravit zpět na místo startu, což také vyžaduje čas. Spotřeba plynu je zhruba 60l na hodinu, oproti například 17 l benzínu na hodinu u UL letadel. Létat můžeme jen brzo ráno a v podvečer, takže jeden instruktor zvládne obsloužit jen velmi omezený počet žáků. A životnost balónu se pohybuje spíše ve stovkách letových hodin než v tisících u letadel. Náklady na amortizaci proto tvoří podstanou část nákladů na létání.
A pak... budete létat s Petrem :)
K čemu mě licence pilota UL balónů opravňuje?
Létání po celé ČR a několika dalších evropských zemích v balónech pro pilota a jednu další osoby do objemu 1 200 m3 v privátním provozu. Komerční lety za úplatu jsou v UL kategorii zakázány.
Petr Kubíček je jeden ze dvou instruktorů pro UL balón v České Republice.
Instruktor pilotní školy, examinátor
Létá od útlých dětských let, dlouholetý člen reprezentace, jeden z nejaktivnějších instruktorů v ČR s odučenými desítkami pilotů. Tovární zalétávací pilot v Kubíček Balloons. Autor metodiky výcviku používané v naší pilotní škole. A také examinátor pro všechny myslitelné kvalifikace.
"Balón je vlastně takový stroj na rozdávání radosti. Radost z něj mají piloti když letí, posádky doprovázející pilota na zemi, pasažéři v koši, ale i diváci na zemi. Každý let balónem rozdá mnoho radosti. Proto je potřeba mnoho pilotů, aby bylo více letů a tím více radosti"